25 Eki 2017

Amerika Hakkında Sık Sorulan Sorular

Edit Yazan: ~~ 11 Yorum




 Öhhööö öhhöö... Uuu... köh köh köhh... 
Aylardır uğramadım, toz böcük basmış burayı. Yettim gari. 

   İnstagramdan çok soru geliyor Amerika ile ilgili. Orda toplu bir cevap aşkettiydim, buraya da nakşedeyim dursun. Lazım olan alır geder, olmayan bırahır gaçar.

  Bacınıza Dm'den Sık Sorulan Sorular 

Bana Iphone getirebilir misin? 
Getiremem.

Amerika'ya gelmenin en ucuz ve en kolay yolu nedir? 
Green Card.

Green Card için ne yapmam lazım? 
Çekilişle çekilmen lazım.

Amerika'da eğitim pahalı mı? 
Ben eğitilmiş geldim bilmiyorum.

Dil kursları ne kadar? 
Semtine göre değişiyor. Nişantaşı Bebek civarı 5 bini bulur. Sultanbeyli Güllübağlar daha makul.

Seneye Amerika'ya geleceğim ne getirmeliyim? 
Heyecan bastı, şimdiden bavul hazırlayacaksın peki. 
Düdüklü tencere, çay bardağı, çay tabağı, çay kaşığı, çaydanlık, cezve, kahve fincanı, tahana falan yazacağım ama kilo sınırından hiçbirini koyamayacaksın. 
Olsun, hangimizin içine oturmadı ki çay bardağına 16 dolar vermek.

Amerika'ya geleceğim ama tesettürlüyüm, nasıl davranırlar? 
Trafikte, yolda, kursta her an durdurup eşarbının çok yakıştığını söyleyebilirler. Burası kafandaki örtüye değil içindekine bakıyor.

İnsanlar yabancılara karşı nasıl? 
Sıcakkanlı ve iletişime açıklar. Hatta birkaç Amerikalı bize şöyle dedi; 
Bizim dedelerimiz buraya yüz yıl önce göç etmişler, siz yüz gün önce. Fark yok. Hepimiz göçmeniz ve burası hepimizin vatanı... 
Yurtdışında yaşayanlardan duyduğumuz gurbet algısını yerle bir ediyor burası.

Dil bilmiyorum sorun olur mu? 
Valla arkadaşın annesi gelmiş sıfır İngilizceyle. Nasıl etmişse komşularla öyle bir anlaşmış ki, döndükten sonra bile haberleşiyorlarmış. Gönül dili başka tabi. Dur hemen yayılma, sen 60'lık teyze değilsin, öğrenmek zorundasın.

Şimdi orda saat kaç? 
Bulunduğum bölgede Türkiye'den 7 saat gerideyiz. Daha batıda artıyor fark. 

Uçakla kaç saat? 
Yaklaşık 11 saat. Uçağa binerken grand tuvalet giyinmiş yolcuların inmeye yakın çarpılmış halleri geldi aklıma. Benim şal kaymış, bir göz küçülmüş. Bütün yolcularda, ne oldu ya binerken gündüzdü, indik gene gündüz, aha kafam gidiyo bakışı.

Kaç para ile gelelim?
10 bin dolara kadar izin veriyor hökümet. Artık kalanı ananız arkanızdan yollasın. 

İş bulma durumları nasıl?
Valla gelince bulurum deyip benzincide, pizzacıda perişan olan çok. Ayarlayıp gelmek veya en azından birikimle gelmek lazım. Sonra vay efendim Amerikan rüyam kabusa döndüydü olmasın. 

Evet soru cevaplar devam edecek.
Sevirem sizi. Bir parça da özlemişem. 


11 yorum:

  1. Anaa kına yok dedim ilk. İlk kez eller kınasız görüyoruz sanırsam😁 bak ben iş için hindistana gidiyorum istiyorsan sana hint kınası gönderiverem ama bana iphone alırsan 😂😂 şaka şaka müşterim saolsun arabistandan aldı gönderdi ahanda kıskanıj dicem amma daha ilk aydan sıkıntı yarattı servise gitti Allahtan garantiye dahil, sağolasın Steve reyiz bayağı kurımsal bi marka bıraktın da gittin, kalbimizdesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa Hindistan'a mı gidiyorsun, süper! Bol bol gez, ye iç, Barun Sobti'yle Ashish Sharma'ya selam söyle 😄 Kına yakmaya vakit bulamıyorum bazen ya. Daha benim Iphone'um yok siz ne çabuk alıyorsunuz bacım, yetişemiyorum valla. Ama alacağım galiba artık. Anavatanında başka marka kullanmak ağrıma gidiyor 🙃

      Sil
    2. Ulan yeni iphone orda 800 dolardan az tükiyede 1400, ama benmkğ en yenisi değil:))

      Sil
  2. İlk soruyu değiştiriyor, getiremiyorsun bari yollayamaz mısın diyorum ;)
    Uzun süredir yok muydun, ben mi göremedim. Ben de özlemiş miyim ne... yazını görünce bi' sevindirik oldum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burdan bir şey yollamayı gözüm kesmiyor ya :)
      Instagramda aktifim ama blog biraz zaman istiyor, yine de ilgileneceğim artık inşallah. Ben de öjledim :)

      Sil
  3. Bırak tozu böceği biz evine mi bakarız, yardım lazımsa hep ordayız ama sen de burayı boş bırakma. Özlemeye gelince, özledim tabi o yüzden mozerellalı yumurtadan en kısa zamanda yapacağım çünkü çok canım çekti! Hoş geldin, yazacak çok şeyin var burayı boş bırakma. Çok sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbulduk kardeş. Fırsat oldukça yazmak istiyorum inşallah. Top top yumurtalardan sen de yap tabi, seveceğini düşünüyorum. Muhabbetle.

      Sil
  4. Ok. Roses are everywhere. Buda benim Zoro gibi imzam olsun buraya.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler aydınlattığın için

    YanıtlaSil
  6. Iphone diyecektim ilk başta yazmışsınız :D


    www.yazimbari.com

    YanıtlaSil